30 October, 2006

Fındıklı Yumurtalı Ekmek

Bir çırpıcı alıp elime, iki yumurtayı da kırınca çukur bir yere, lezzetler uçuşmaya başlar kafamın içinde. Ana malzemesi tost ekmeği dilimleri, hesapça üç dilim iki kişilik veya tek kişi iki öğünlük doymak isterseniz eğer benim gibi.

Dilimleri üst üste koyup keskin bir bıçakla kenarlarını aldım önce. Sonra üç bıçak enine, üç de boyuna dokuzardan yirmiyedi lokmam oldu. Çırpılmış iki yumurtaya buladım lokmaları ve azıcık sızma koyduğum tavada kızarttım. Yumurta piştikçe yapıştırıcı etkisi yaptığı için, lokmaları ayıra ayıra kızartıyorsunuz, tabakta görüntüsü ve yemesi daha keyifli oluyor.
Bu sefer lezzetini dil peynirinden aldı yumurtalı ekmeklerim. Derken de fındıklanıp şekerlendi ki, bana kalsa her gün yiyebilirim, aman bana kalmasın!

Dil peynirini içinizden geçtiği kadar bol saçaklayıp koyun kızarmış yumurtalı ekmeklerin üzerine. Onlar erirken ateşi söndürün. Ayrı bir tavada azıcık kızarttığınız, yine azı çoğu size kalmış iri parçalanmış fındıklara pudra şekeri serperek çevirin ve diğer tavaya alın. Üzerine tekrar bol pudra şekeri serperek yiyeceksiniz.

Mutfağımda belirleyici kuralların olmayışı beni çok rahatlatıyor. Tost ekmeği mesela, ister tahıllı ister ak veya kara olabilir. Dil peynirinin yerini az tuzlu herhangi bir peynir alabilir. Pudra şekeri sevdiğiniz bir marmelatla yer değiştirebilir.

En iyisi iki yumurtayı çukur bir yere kırıp çırpıcıyı elinize alınca düşünün bunları.

Oya Kayacan

No comments: