16 September, 2006

Fındıklı Kızarmış Rokalı Pesto

Ne makarna keseceğim var, ne ravioli kuyucuklu tahtam, ne de makarna makinem. Ben makarnayı her türlü şekliyle hazır alanlardanım. Hiç makarnasını, eriştesini kendi yapmayanın hobisi ahçılık olur mu, değil mi? Neyse ki mantı denemişliğim vardır bir kaç kez, hani bu kadarla affettirir miyim kendimi bilmem? Aslında bizim evde makarna sevilerek tüketilirse de sık yapılmaz. Bazı makarnasız günler, haftalar geçer aradan; sonra büyük bir özlemle makarna yaparız, sanki ziyafetmiş gibi. Pestolar makarnalarımızın vazgeçilmez soslarından, ya da soslara rakip gösterilen makarna katkılarındandır.

Ünlü ahçıların mutfaklarında, reçetelerinde değişik yeşillikler kızartılarak dekor veya ana malzeme kullanılıyor. Geçen yıl özenerek rokayla doldurduğum cannelloniler, piştikten sonra bana hiç cazip gelmemişti. Buna rağmen bu kez kızartılmış rokayı pestoda kullanmaya karar verdim. Lezzeti güzel oldu, kalorisini hiç bilmek bile istemiyorum! Daha sıvı olması için pesto biraz daha zeytinyağ kaldırırdı, da benim yüreğim kaldırmadı. Belki malzeme miktarlarını eşit değil, rokayı iki misli kullanırsak, pesto dokusuna kavuşmak daha kolay olacaktır.

100 gr roka
100 gr toz fındık
100 gr parmesan peyniri
1 diş sarımsak
1 çay kaşığı nar ekşisi
zeytinyağ

Yıkayıp iyice kuruladığınız rokaları zeytinyağında kızartın. Kızaran rokayı, toz fındık, sarımsak ve parmesan peynirle blenderden geçirin. İstediğiniz koyulukta olması için zeytinyağ miktarını da siz ayarlayın. Bittiii!

Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır.

Dilek Ucak-Ekinci

OK



No comments: